איתור נזילות במצלמה טרמית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בתוך 24 שעות או התקשרו:
054-6396651

חדשות ועדכונים

איך מגלים נזילות אמצעות מצלמה טרמית?

מצלמה טרמית היא מצלמה מוכרת מאוד בעיקר לחובבי הקולנוע וסדרות המלחמה, שם מצלמות אלו לוקחות חלק בשימושים צבאיים או משטרתיים. אמנם היא מוכרת בעיקר כמצלמה לראיית לילה אך המצלמה המשוכללת הזו יכולה לשמש גם את מאתר הנזילות למציאת נזילות בצורה פשוטה ביותר, ללא צורך בהריסת הקיר ובגרימת נזק למבנה. המצלמה הטרמית מסוגלת לקלוט את הקרינה האינפרה אדומה שכל גוף פולט, כאשר מים פולטים אנרגיה ממש כמו הגוף שלנו, מן הסתם בצורה פחותה מאיתנו. מצלמה זו ממירה את האנרגיה הזו לאותות אלקטרוניים שנראים על צג אלקטרוני.

אין צורך להרוס את הקיר

באמצעות צפייה בצג האלקטרוני של המצלמה מאתר נזילות יכול לדעת בדיוק היכן יש נזילה והיכן יש בידוד לקוי. כשבחלק מצינור מים קיימת נזילה הטמפרטורה של המים יורדת דבר שנצפה בקלות על ידי מאתר נזילות מקצועי. כך שבזכות מצלמה זו אין כל צורך להרוס את הקיר לשם גילוי מקור הנזילה, במיוחד כאשר יש סימני רטיבות על שטחים נרחבים בקיר. גם במידה והמרצפות זזו ממקומן אין צורך להוציא אותן כדי לבדוק האם יש נזילה, וגם בדיקת איטום הגג מתבצעת ביתר קלות על ידי קליטה של הלחות שנוצרת בנקודות הבעייתיות.

מה היתרונות באיתור נזילות במצלמה תרמית?

  • מלבד העובדה שאין צורך להרוס את הריצוף, את הקיר או את הרצפה כדי לאתר את הנזילה, שימוש במצלמה זו חוסך זמן רב גם ללקוחות וגם למאתרי הנזילות. במקום להתחיל לחצוב בקיר ולחפש אחר מקור הנזילה, אם היא בכל לנמצאת באזור שנחצב, ניתן לבצע זיהוי מהיר ביותר רק מעידה במרכז החדר ובדיקה מקיפה של כולו. החיסכון בזמן מתבטא גם בחיסכון בעלות: אמנם שימוש במצלמה טרמית בזמן איתור נזילות יעלה את מחיר הזמנה האינסטלטור לכחמש מאות עד שבע מאות שקלים, אך עדיין מדובר בפעולה זולה יותר מהרס של קירות ושעות רבות של עבודה.
  • איתור נזילות במצלמה טרמית מדויק במיוחד. באמצעות מצלמה זו ניתן לגלות בדיוק איזה חלק בצינור שחוק ונוזל ואף לגלות בדיוק באו נקודות הקיר אינו אטום. הדיוק חשוב מאוד בעבודה האינסטלציה וכך תכנון הטיפול יהיה פשוט יותר. בזכות בירור של הנקודה הבעייתית במערכת, האינסטלטור יוכל לטפל לפי מגוון השיטות הקיימות ולאו דווקא החלפת הצינור.

לא כל אחד יכול להשתמש במצלמה תרמית

אמנם צילום תרמי לשם איתור הנזילה נשמע כמו משימה פשוטה אך יש צורך להבין היטב את המידע שמתקבל בצג. לא כל אחד יכול להשתמש בה בצורה נכונה ורק בעלי מקצוע מוסמכים בתחום האינסטלציה יבינו כיצד לפרש את המידע וכיצד צריך לבדוק את המערכת ולטפל בה. חשוב מאוד לבחור בעל מקצוע לפי המלצות וכמובן לוודא שהוא משתמש במצלמה תרמית לשם אבחון מדויק של איתור הנזילה.

היכן מבצעים איתור נזילות במצלמה טרמית?

השימוש במצלמה הטרמית מתבצע במגוון רחב של בדיקות, בין היתר בבדיקות אינסטלציה ביתיות וגם במגזר העסקי והתעשייתי. מלבד בדיקות בצנרת ביתית, ניתן לבדוק באמצעות המצלמה גם קווי ביוב. כשם שהרס של מרצפות וקירות הוא הרס שניתן למנוע, גם הרס של כבישים ומדרכות שלמות אינו הכרחי כשיש מצלמה תרמית איכותית שיכולה לבצע איתור נזילות מדויק. באמצעות שימוש במצלמה מפני הקרקע או באמצעות רובוט-מצלמה שמשוטט בתוך הצינורות, ניתן לקבל תמונה מלאה ומדויקת של מה שקורה בקווי הביוב. גם בבדק בית ובביקורת מבנים משתמשים במצלמה טרמית כדי להבין האם הבית אטום והאם יש לו ליקוי שלא צוין.