השפעת החימום על כלבים בבית

השאירו פרטים ונחזור אליכם בתוך 24 שעות או התקשרו:
054-6396651

חדשות ועדכונים

החורף מגיע ויחד אתו הצורך של כולנו לחמם את הבית. חיות המחמד שלנו גם הן יכולות להיות משופעות מהחימום בבית, ובמיוחד הדבר אמור לגבי כלבים. לחימום של הבית יכולות להיות השפעות שונות על הכלבים שלנו וחשוב שנכיר אותן כדי לדעת מה תקין ומה לא. בנוסף, יש כמה דברים שחשוב לדעת כדי למנוע סבל מיותר מהכלבים שלנו.

השפעת מזג האויר על כלבים:

בניגוד לבני האדם, אמצעי החימום הטבעי של הכלבים הוא הפרווה שלהם. כלבים מפתחים פרווה עבה יותר במהלך הסתיו והחורף ועם בוא האביב הכלבים משירים את הפרווה שלהם. עם זאת, כאשר הכלבים חיים רוב הזמן בבית ההשפעה של העונות עליהם קטנה יותר. 

כלב שנמצא בבית שמחומם לא יצטרך לפתח שכבת הגנה עבה מידי במהלך החורף, ומנגד, בקיץ, כאשר הבית ממוזג הכלב לא יצטרך להשיל מעליו את שכבות הפרווה העבות שמחממות אותו. עם זאת, יש כמה אמצעי חימום שיכולים לפגוע בכלבים שלכם:

תנורי חימום: 

תנורי חימום שבהם גוף החימום גלוי מהווים סכנה מידית לכוויה של הכלב. הפרווה של הכלבים יכולה בקלות להיתפס בכלוב של תנור החימום והכלב יסבול מכוויות בייחוד אם מדובר על סוגי כלבים קטנים. אם אתם יוצאים מהבית והכלב נשאר, חשוב מאוד לא להשאיר אמצעי חימום שבהם גוף החימום גלוי. פתרון טוב לזמנים הללו הוא הפעלה של חימום תת רצפתי שבו אין חשש שהכלב ייפגע מגוף החימום.

מזגן:

ככלל, כלבים יכולים לסבול מחום יותר מאשר קור. הפרווה שיש להם נועדה כדי להגן עליהם מהקור, ולכן אם משאירים להם מזגן על חום במהלך החורף, אלמוג קינן מכלב נבון (www.wisedog.co.il) אומר שחשוב להשאיר את המזגן עם בקרי טמפרטורה שיש לכם שליטה עליהם. השליטה תאפשר לכם להיות בטוחים שהחדר שבו הכלב נמצא לא מתחמם מידי מה שיכול לגרום לכלב סבל מיותר. 

שימו לב לסימנים מדאיגים:

לעיתים, במהלך טיול או אפילו במהלך שהות בבית הכלב שלכם עשוי לחוש שלא בנוח, ויש לו דרכים שונות לבטא את זה. אם הכלב שלכם היה כלב למכירה וכך הוא הגיע אליכם, נסו לברר אצל הבעלים הקודמים שלו מהם סימני המצוקה שלו, כדי שבזמן שהוא יציג אותם תדעו מיד כיצד אתם יכולים להקל עליו. 

פרווה:

כאמור, לפרווה יש תפקיד משמעותי במנגנון החימום הטבעי של הכלב. אם הכלב שלכם סובל מחום ואי נוחות במהלך הזמן שבו הבית מחומם, קחו למספרת כלבים כדי לדלל מעט את הפרווה שלו ולגרום לו לתחושה נעימה הרבה יותר. מצד שני, אם אתם רואים שהכלב כל הזמן סובל מקור ניתן לקנות לו בגד חורף שיעזור לו להתחמם קצת יותר.

לסיכום:

כלבים עלולים לסבול מקור במהלך החורף, אך עם זאת יש לנקוט במשנה זהירות כאשר מפעילים אמצעי חימום שונים בבית שיחממו אותם. חשוב להקפיד על גוף חימום נסתר כדי למנוע כוויה של הכלב מגוף החימום.