מערכות כיבוי אש

השאירו פרטים ונחזור אליכם בתוך 24 שעות או התקשרו:
054-6396651

חדשות ועדכונים

בכל מבנה כיום, בין אם מדובר במבנה ציבורי, מסחרי או פרטי, חייב שיהיה במקום מערכת כיבוי אש. מדובר במערכת שמאפשרת לכבות שריפות בצורה קלה ומהירה ברגע שהיא פורצת. מערכת זו אמורה להיות מותקנת לצד מערכת התרעה מפני שריפות.

כפי שניתן להבין, קיים הבדל בין מערכת אשר מתריעה מפני שריפות לבין מערכת שמטרתה לכבות שריפות. בעוד שהשריפות אך ורק מתריעה באמצעות גלאי עשן אשר עובר על היכולת לנטר מקומות בהם עולה עשן ברמה מסוימת, ואז יש צורך להפעיל את מערכות כיבוי אש,  הרי שמערכות אלו מאפשרות לכבות את הדליקה שפורצת במקום, באופן מהיר עד שכוחות מכבי אש מגיעים למקום ומבצעים את יתרת העבודה.

חשוב לומר, גם מערכות התרעה, כאילו מערכות גלאי עשן, יכולות לתרום בכיבוי השריפה, שכן במקרים רבים, בוודאי במבנים גדולים, מערכות אלו מחוברות לספירלנקרים ואמצעים אחרים שמאפשרים לכבות את השריפה באופן אוטומטי. אומנם מדובר על כיבוי חלקי, שכן היכולת של המערכת לבצע כיבוי משמעותי, הוא מאוד נמוך, אך לפני שמפעילים את מערכת כיבוי אש, הרי שניתן להשתמש במערכות אלו.

כיצד ממקמים מערכת כיבוי אש במבנה

נקודה חשובה שצריך להתייחס היא כשרוצים לרכוש מערכת כיבוי אש היא, היכן למקם את המערכת וכיצד. על מנת שהמערכת תהיה מותקנת במקום בו ניתן להשתמש בה בצורה יעילה ונכונה, הרי שיש להתקין אותה באופן כזה שהיא תהיה זמינה עבורנו. כלומר, במקום שנוכל להגיע אליה בהקדם ברגעי חירום. לכן, מטפים כיבוי אש צריכים להיות גלויים לעין ובמקומות שניתן להשתמש בהם כמה שיותר מהר, כך גם במקרה של צינור כיבוי אש, אשר צריך להיות מותקן במקום מרכזי וגלוי.

נקודה נוספת, המערכות צריכות להיות מותקנות באופן כזה שכל חלק במבנה יהיה מכוסה. לכן יש להציב אותה במקום מרכזי לא רק מבחינת ההתרחשויות אלא גם מבחינת השטח. במידה ומדובר במבנה גדול, יש להתקין מספר אמצעים לכיבוי אש ולא רק מקום אחד, כך יהיה הרבה יותר קל להשתמש במערכת זו באופן פרקטי לכיבוי מספר מוקדי שריפות, בו זמנית.

מן הסתם, המערכת צריכה להיות חדשה, איכותית וכזו שמסוגלת לבצע את עבודתה בצורה יעילה ומהירה. אלמנט הזמן כאן הוא משמעותי, הרי אם השריפה תתפשט למקומות שונים, יהיה מאוד קשה לכבות אותה, במיוחד אם מדובר על מקום בו שוררים תנאי מזג אוויר שיכולים להגביר את עוצמת האש, וכן אם מדובר בשריפה שתיכנס אל תוך הלילה.

בשביל להתקין במקום נכון את המערכת, רצוי להתייעץ עם גורמים מוסמכים, כגון יועצים למערכות כיבוי אש. הם יוכלו לספק לנו את כל הכלים והמידע בנושא. הם גם יוכלו לעזור לנו בתכנון נכון של התקנת המערכת במבנה ומסביבו, כך שנוכל להיות רגועים שבעת שריפה יהיה ניתן להשתמש בה בקלות.